سنگ های قبر گرانيت سیمین اصفهان چه ویژگی هایی دارند؟

از جمله سنگ های آذرین می توان به سنگ گرانیت اشاره کرد که به دلیل مقاوم بودن، این نوع سنگ برای سنگ قبر بسیار استفاده می شود. حال آنکه سنگ های گرانیت از معادن مختلفی استخراج می گردند و هر کدام دارای ویژگی های ظاهری و مقاومتی متفاوت هستند. سنگ گرانيت سیمین اصفهان یکی از سنگ های گرانیتی پر استفاده در صنعت سنگ قبر می باشد و در معادن اصفهان بیشترین تولید انجام می گیرد. در این مقاله می خواهیم در مورد سنگ قبر گرانيت سیمین با شما صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

سنگ آذرین گرانيت

سنگ آذرین به سنگ هایی گفته می شود که از انجماد مواد مذاب بدست می آید و دو نوع درونی و بیرونی دارد که سنگ گرانيت از سنگ های آذرین درونی می باشد و همچنین سنگ بازالت از سنگ های آذرین بیرونی می باشد. به طور کلی سنگ های آذرین بیرونی حاصل فرآیند آتشفشانی و بیرون ریختن مواد مذاب از دهانه آتشفشان می باشند و همچنین سنگ های آذرین درونی در اثر انجماد آهسته مواد مذاب در آشیانه بدست می آیند.

سنگ گرانيت در اثر انجماد ماگما به صورت آهسته بدست می آید و وقتی ماگما سریعتر منجمد شود بلورهای درشتی روی سنگ نقش می بندد و همچنین در اثر انجماد کند بلورهای ریزی و کوچکی مشاهده می شود. سنگ های گرانیت از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار هستند و در اثر ضربه، عوامل جوی و … دچار شکستگی نخواهند شد و تا سالها بدون هیچ گونه مشکلی می توان استفاده نمود.

سنگ قبر گرانيت سیمین اصفهان

نصب سنگ قبر یک اصول مهم می باشد که تمامی بازماندگان برای متوفی انجام می دهند و می توان انواع سنگ را با قیمت های متفاوت برای مزار انتخاب کرد‌ سنگ قبر گرانيت سیمین اصفهان از سنگ های با کیفیت و مرغوب می باشد که از معادن اصفهان استخراج می گردد. همچنین در معادن شهرهای دیگر ایران نیز این نوع سنگ استخراج می گردد. این نوع سنگ گرانيت در تناژ رنگی تیره قرار دارد و نسبتا رنگ مشکی ای دارد.

روی سنگ دانه های طوسی رنگ محوی به چشم می خورد که رنگ سنگ را به نوک مدادی تیره رسانده است. این سنگ دارای قیمت مناسبی است و افراد با بودجه های مختلف می توانند این سنگ زیبا را برای مزار خریداری نمایند. ابعاد این سنگ به صورت متفاوت برش خورده می شود و عمدتا ابعاد این سنگ ها ۱۸۰ در ۵۰ یا ۱۵۰ در ۵۰ می باشد‌. البته ابعاد نوع استاندارد آن ۱۸۰ در ۶۰ می باشد.

سنگ مزار اردلان اسلامشهر - خرید سنگ قبر اسلامشهر تهران

همچنین ضخامت سنگ قبر گرانيت سیمین اصفهان نیز متفاوت می باشد و در حالت معمولی ضخامت ۳ سانتی متری به فروش می رسد و با توجه به نظر مشتری و مقاومت بیشتر می توان سنگ هایی با ضخامت ۶ سانتی متر و ۸ سانتی متر خریداری نمود. البته هر چه ضخامت سنگ بیشتر باشد باید قیمت بیشتری پرداخت نمود.

انواع سنگ قبر سیمین مشکی

سنگ سیمین اصفهان دو نوع دارد که هر کدام دارای ویژگی ها و خصوصیات ظاهری متفاوت است که عبارتند از:

سنگ قبر گرانيت سیمین گل درشت

نوع سنگ سیمین گل درشت دارای دانه های خاکستری نسبتا درشتی می باشد و از مقاومت و کیفیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل زمان ماندگاری و مقاومت آن در برابر عوامل جوی و … بیشتر است. به دلیل دانه های درشتی که این نوع سنگ سیمین دارد نمی توان بر روی آن حکاکی چهره انجام داد و برای رفع این مشکل می توانید عکس متوفی را روی سرامیک حکاکی کنید و روی سنگ بگذارید.

سنگ گرانيت سیمین گل ریز

سنگ سیمین گل ریز نیز دارای دانه های ریزی می باشد که رنگ خاکستری دارد. این سنگ ها کمی کیفیت پایین تری دارند و شکننده و ترد هستند. البته از دیگر سنگ های قبر بهتر می باشند و درجه کیفیت آنها فقط یک درجه پایین تر از نوع گل درشت می باشد. چاپ عکس روی این سنگ ها به دلیل بابت ریزی که دارد به خوبی صورت می گیرد و به همین دلیل قیمت بیشتری باید برای آن پرداخت نمود.

حکاکی روی سنگ گرانيت سیمین اصفهان

روی سنگ سیمین با دقت بالا می توان حکاکی به صورت دستی یا سندبلاست را انجام داد و این به دلیل جنس خوب و شکننده نبودن گرانيت سیمین می باشد. برای واضح و مشخص بودن قسمت های تراشیده شده بهتر است این نواحی را رنگ نمود و همچنین به دلیل بافت خوب این سنگ ها، رنگ نوشته ها ماندگاری بالایی خواهد داشت. به طور کلی تمامی رنگ های معمولی از نوع روغنی و رنگ طلایی و مسی از نوع اکرولیک بر روی سنگ سیمین به خوبی نشان داده می شود.

تفاوت سنگ سیمین با سنگ گرانيت تویسرکان و نطنز اصفهان

اما سنگ گرانیت سیمین تفاوت هایی با دیگر سنگ ها چون سنگ گرانيت تویسرکان و سنگ گرانيت نطنز دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

سنگ گرانيت تویسرکان به دلیل سطح یک دست و مشکی که دارند پرکاربرد تر می باشند و  همچنین عکس لیزری سیاه و سفید به خوبی بر روی این سنگ ها حکاکی می شود.

سنگ نطنز اصفهان از معادن سنگ اصفهان استخراج می گردد اما از کیفیت پایین تری برخوردار است و مقاومت کمی نسبت به سنگ گرانیت سیمین دارد. نکته دیگر این است که این سنگ ها دارای دانه های سفید رنگی نیز می باشد. قیمت سنگ نطنز کمتر از سنگ سیمین می باشد و بیشتر افراد برای این خصوصیت آن را انتخاب می کنند.

جمع بندی نهایی

سنگ قبر گرانيت سیمین اصفهان از سنگ های آذرین می باشد که از معادن اصفهان استخراج می گردد. این سنگ در اثر انجماد مواد مذاب به دست آمده است و در ابعاد مختلف می توان آن را خریداری نمود. سنگ سیمین دارای کیفیت و ماندگاری بالا می باشد و استحکام و مقاومت آن در برابر عوامل جوی، ضربه و …. بسیار بالاست. سنگ گرانيت سیمین دو نوع گل درشت و گل ریز دارد که سنگ سیمین گل درشت از کیفیت بالاتری برخوردار است و البته بر روی آن نمی توان حکاکی چهره انجام داد. در صورتی که سنگ سیمین گل ریز قیمت بیشتری دارد و بر روی آن می توان حکاکی عکس متوفی را به خوبی انجام داد. سنگ گرانيت تویسرکان و سنگ گرانيت نطنز از رقبای سنگ گرانيت سیمین می باشند و بازماندگان می توانند با توجه به بودجه ای که دارند بهترین نوع سنگ را انتخاب نمایند.

5/5 - (5 امتیاز)