Unnamed File 2 1 E1679913222862 1 5184f9e5e08633aa0b06a52a736a6cbc

Unnamed File 2

اینکه یک نوع سنگ قبر را بهترین سنگ یک دسته نام گذاری کنیم، نیازمند یک سری خصوصیات و مزایا است. سنگ قبر مشکی سیمین از دسته سنگ های گرانیت است. این سنگ ها مزایایی دارند که در این مطلب قصد داریم درباره خصوصیات اصلی و قابل توجه سنگ سیمین اصفهان توضیحاتی به شما ارائه دهیم.

انواع سنگ قبر مشکی سیمین

سنگ های سیمین اصطلاحاً برای اصفهان هستند. با این تفسیر که این جنس سنگ به نام اصفهان ثبت شده اما معادن دیگر هم در نقاط مختلف کشور دارد. سنگ مزار مشکی سیمین به دو دسته بندی تقسیم می‌شود.

 

نوع اول سنگ سیمین گل درشت و نوع دوم سیمین گل ریز است. هرکدام از آنها شامل خصوصیات ظاهری و مزایای متفاوتی دارند.

سیمین گل درشت

همانطور که از نام این سنگ پیداست، بافت سنگ دارای دانه های خاکستری نسبتاً درشتی است. این سنگ ها از نظر مقاومت بسیار با کیفیت و ماندگار هستند. مزیت اصلی آنها که باعث فروش بیشتر سنگ سیمین گل درشت شده است همین مقاومت بسیار عالی است. بخاطر داشتن دانه های درشت برای عکس لیزری نمی‌تواند سنگ خیلی مناسبی باشد که این امر از معایب این سنگ است. اما این ایراد هم بدون راه حل نیست. می‌توانیم برای عکس بر روی سنگ گل درشت از سرامیک داخل کار استفاده کنیم. عکس سرامیکی در ابعاد دلخواه شما و به صورت رنگی چاپ می‌شود.

سیمین گل ریز

این مدل از سنگ های سیمین هم مانند مدل دیگر، مقاومت بسیار عالی ای دارد. اما می‌توان گفت که نسبت به سیمین های گل درشت، یک درجه ترد تر و شکننده تر است. اما همچنان می‌توان در دسته بهترین ها از نظر مقاومت به این سنگ اشاره کرد. مزیت دیگری که دارد، داشتن بافت ریز دانه های خاکستری است. این امر به این خاطر مزایا محسوب می‌شود که تصویر لیزری سیاه و سفید با کیفیت تر و واضح تر از سیمین گل درشت روی آن نمایان می‌شود.
این مزایا باعث گران تر بودن قیمت سنگ قبر سیمین گل ریز شده است.

مقاله پیشنهادی:  معرفی انواع سنگ قبر های سفید

مقایسه سنگ مزار سیمین با گرانیت های دیگر

سنگ سیمین نسبت به دیگر سنگ های مشکی گرانیت یکسری برتری ها و معایب دارد. در سرفصل های بعدی می‌خواهیم درباره اینها صحبت کنیم.

تفاوت سنگ قبر سیمین و سنگ قبر تویسرکان

سنگ های گرانیت مشکی تویسرکان از دسته سنگ های با کیفیت و مشکی پررنگ هستند. این جنس سنگ ها نسبت به سنگ های سیمین ظاهر مشکی تر و یکدست تری دارند. به همین دلیل عکس لیزری سیاه و سفید بسیار با کیفیت و واضح رو آن حک می‌شود.

رقیب اصلی، سنگ نطنز اصفهان

سنگ نطنز هم مانند سنگ سیمین برای اصفهان است. اما از نظر کیفیت در رده پایین تر قرار می‌گیرد و مقاومت کمتری دارد. همچنین از نظر ظاهری دون های سفید رنگ بیشتری دارد. قیمت سنگ گرانیت نطنز اصفهان پایین تر از سنگ های سیمین و کردستان است که این امر از مزایای آن محسوب می شود.

ابعاد مختلف سنگ سیمین برای مزار

از سنگ سیمین در ابعاد مختلفی برای کاربرد سنگ قبر استفاده می‌شود. پر کاربردترین آن ابعاد 180 در 60 است اما سنگ سیمین در ابعاد 180 در 50 و 150 در 50 نیز پر استفاده است. اگر ابعاد مورد نظر شما خارج از این سه حالت باشد، در مجموعه سنگ بهشت با ابعاد دلخواه شما سنگ را برش می‌دهیم و برایتان آماده میکنیم.

ضخامت های مختلف

سنگ مزار سیمین بخاطر پر طرفدار بودن در مدل های متنوعی تولید می‌شود. یکی از تنوع های آن در قسمت ضخامت سنگ است. در حالت عادی از نوع 3 سانتی متری آن استفاده می‌شود. بعضی از افراد برای مقاومت بیشتر سنگ در برابر فشار و حوادث طبیعی، از نوع 6 سانتی متری و یا 8 سانتی متری آن استفاده می‌کنند. این نوع سنگ های سیمین که ضخامت بیشتری دارند، قیمت به نسبت بالاتری هم دارا هستند.

مقاله پیشنهادی:  کتیبه سنگ قبر سفید از چه جنس هایی در بازار موجود است؟

ماندگاری رنگ نوشته ها

حکاکی نوشته به صورت دستی و یا سندبلاست روی این نوع سنگ با دقت خوبی انجام می‌شود. بخاطر اینکه جنس شکننده و حساسی ندارد. پس از اینکه حکاکی انجام شد، نیاز است که داخل قسمت های تراشیده شده، رنگ شود تا نوشته ها واضح و مشخص شوند. سنگ های سیمین بخاطر بافت خوبی که دارند، رنگ نوشته روی آنها ماندگاری بسیار عالی دارد و دیگر نیازی نیست زود به زود ترمیم رنگ انجام شود. برای سنگ مزار از رنگ های مختلف استفاده می‌شود. رنگ های معمولی از نوع روغنی و رنگ طلایی و مسی از نوع اکرولیک است.

نتیجه

سنگ مزار گرانیت مشکی سیمین با توجه به تمامی مزایایی که دارد، دیدیم که معایبی نیز در این مدل سنگ ها وجود دارند. به این ترتیب نمی‌توان از این جنس سنگ بعنوان برترین نوع سنگ های گرانیت یاد کرد. از نظر شما کدام سنگ است که میتوانیم بعنوان بهترین سنگ مزار معرفی کنیم؟

در آینده مقاله ای در رابطه با 10 سنگ برتر برای کاربرد سنگ قبر خواهیم نوشت.

Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *