Ac Image 8b1644744299wj 1 629d73b2a48f08a1f886267ac951c4ae

 

اطلاعات مفید برای خرید سنگ قبر

از دیرباز مردمان سرزمین های مختلف برای سنگ قبر بدنبال سنگ هایی بودند که در برابر فرسایش و تخریب فیزیکی و گذر زمان مقاومت بالایی داشته باشند. نیاز بشر به تخلیه روانی و ارتباط با روح اموات در میان فرهنگ های مختلف دیده میشود. از قبایل بدوی تا متمدین ترین جوامع بشر همگی ساعاتی از ماه و یا سال را برای گذراندن در کنار قبور مردگان خود اختصاص می دهند.

امروزه با توجه به نوسانات قیمت در بازار هر محصولی تغییر قیمت را زود به زود تجربه می‌کند. سنگ قبر هم در بازار ایران مستثنی نیست و هرچند وقت یکبار قیمت هایش دستخوش تغییراتی می‌شود. البته ما در مجموعه بهشت سعی بر ثبات قیمت و عرضه سمگ قبر به سراسر کشور با هزینه حداقلی و ارسال رایگان داریم. هدف ما از این کار  این است که در هنگام فوت عزیزان مردم بتوانند با کمترین هزینه سنگ مزار خوب و با کیفیتی  را تهیه کنند. زیرا سنگ قبر نشان یادبود ابدی عزیزان ما است.

 

نیاز به سنگ هایی با استحکام بالا و مقاومت در برابر شرایط محیطی و فرسایش باعث شد تا سنگ هایی با جنس:

گرانیت، دیوریت، گابرو، مرمر، کوارتزیت، تراولتن(در کشورها و شهر های گرمسیری)، پلاک

برای این منظور بیشترین استفاده را داشته باشند. قطعاً حتی اسم برخی از این سنگ ها را نشنیده اید. از میان این سنگ ها گرانیت و مرمر و کوارتزیت محبوبیت بیشتری داشته و بیشتر مورد توجه مخاطب قرار می گیرند. به همین دلیل اصولاً تنها همین سه نوع سنگ را جزء سنگ های مرسوم برای سنگ قبر به حساب می آورند.

1. سنگ شبق: این نوع سنگ گرانیتی از گران‌قیمت‌ترین انواع سنگ قبرها است که به دلیل رنگ مشکی خاص و حالت آینه‌ای مخاطبان خاص خود را دارد.

2. سنگ گرانیت تویسرکان: از آن‌جایی که این سنگ رنگ مشکی یکدست و پر رنگی دارد، در صعنت سنگ قبر بسیار مورد توجه و پر کاربرد است. این نوع گرانیت یکی از محکم‌ترین سنگ‌ها به شمار می‌آید که قابلیت تحمل بالایی را برای ابزارکاری، خطاطی و حکاکی چهره دارد.

3. سنگ سیمین اصفهان: این نوع سنگ گرانیتی که دوام و عمر بالایی دارد، یکی از بهترین سنگ‌های ایرانی محسوب می‌شود و دارای بافت مخملی و دانه‌های ریز سفید است.

4. سنگ مرمر سفید: این سنگ دارای رگه‌های رنگی صورتی، سبز یا آبی است و هر چه این رگه‌ها کمتر باشد، نشانه مقاومت و مرغوبیت آن است. البته با این‌که سنگ‌های مرمر از جلاپذیری بالایی برخوردار هستند اما در برابر باران‌های اسیدی دوام پایینی دارند.

5. سنگ برزیلی: ویژگی بارز این سنگ مصنوعی، دانه‌های طلایی روی سطح آن است که جلوه خاصی به این سنگ می‌دهد. رنگ مشکی و استحکام بالای این سنگ در برابر گرما و سرما جهت چاپ عکس لیزری بسیار مناسب است.

قیمت سنگ قبر متفاوت است .

 

معرفی انواع سنگ قبر

از گذشته تا به امروز همه انسان‌ها با مرگ و فراق عزیزان‌شان به دنبال راهی بوده‌اند تا بتوانند با اندوه‌ کنار بیایند، مسلما به همین دلیل است که در فرهنگ‌های مختلف رفتن به مزار عزیزان و گذاشتن سنگ قبر روی مزار به عنوان یک نشانه و یادبود، باعث تسکین غم بازماندگان می‌شود. از این جهت گذاشتن سنگ قبر مناسب روی خاک برای بسیاری از بازماندگان که ساعاتی را در کنار مزار می‌گذرانند، اهمیت ویژه‌ای دارد. در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا به معرفی انواع سنگ قبرها بپردازیم.
انتخاب نوع سنگ قبر
نوع سنگی که در ساخت انواع سنگ قبرها استفاده می‌شود، با توجه به شرایط آب و هوایی متفاوت است. استحکام بالا و مقاومت در برابر شرایط فرسایشی از جمله رنگ و یا در معرض سرما و گرما قرار داشتن، باعث می‌شود که سنگ تراشان برای ساخت سنگ قبر به سراغ سنگ‌های مرغوب و مناسب با شرایط بروند. در میان سنگ‌ها انواع گرانیت، مرمر و کوراتزیت مخاطبین بیشتری دارند و به همین دلیل برای ساخت انواع سنگ قبرها انتخاب این سه نوع سنگ مرسوم است؛ البته این روزها انتخاب سنگ‌های مصنوعی و به خصوص سنگ برزیلی نیز در صنعت سنگ قبر رایج شده است.

 

قیمت سنگ قبر

قیمت سنگ قبر از تلاطم های قیمت در بازار امروز جان سالم در امان نبرد و دچار نوسان قیمتی شد. همانطور که میدانید بیشتر سنگ هایی که بعنوان سنگ قبر مورد استفاده قرار میگیرند در واقع سنگ هایی هستند که در صنعت ساختمان به عنوان سنگ نما شناخته میشوند و دلیل آن هم نیاز به قرارگیری سنگ در معرض شرایط محیطی در هر دو مورد استفاده است. بنابراین تاثیر در قیمت سنگ های قبر به معنای تغییر در قیمت سنگ های مورد نیاز ساختمانی نیز میباشد. بنابراین بجای اعلام قیمتی که یحتمل تا هنگامی که شما خواننده گرامی این مقاله را بخوانید تغییر کرده است به اختلاف قیمت میان انواع سنگ قبر خواهیم پرداخت.در میان گران ترین و ارزان ترین انواع سنگ برای قبر عبارتند است :

 

بهترین و گران ترین سنگ قبر

انواع سنگ قبر با مقاومت بالا

در میان انواع سنگ قبرها سنگ‌های گرانیت، مرمر، پلاک و مرمریت جز سنگ‌هایی با استحکام و مقاومت بالا هستند که قیمت بیشتری دارند. از بین این سنگ‌ها نوع گرانیت و مرمر به دلیل ویژگی‌هایی که دارند، پرکاربردتر هستند. برای مثال با این‌که آب به سنگ‌های گرانیت نفوذ نمی‌کند و پس از خیس شدن و پاک کردن لک می‌شوند اما در برابر ضربه بسیار مقاوم هستند و یا سنگ‌های مرمر جلاپذیری بالایی دارند. به طور کلی این سنگ‌ها به سختی تراش می‌خورند و سخت صیقل می‌شوند. از طرفی به دلیل این‌که ضریب خش خوردگی بالایی دارند و به راحتی به سنگ قابل استفاده‌‌ دیگری تبدیل نمی‌شوند، پرهزینه هستند. البته باید بدانید که نوع سنگ، ابعاد، ضخامت و طرح کنده‌کاری شده‌‌ی روی سنگ تعیین کننده قیمت آن است و قیمت این سنگ قبرها از دومیلیون تومان به سی‌میلیون تومان هم می‌رسد. در این‌جا به معرفی چند سنگ قبر مقاوم و گران قیمت می‌پردازیم.

سنگ قبر های موجود دربازار

سنگ قبرهایی که در بازار با نام برزیلی عرضه میگردند از جنس گرانیت میباشد و کیفیت مطلوبی دارند. سنگ قبرهای مرمر و مرمر سیاه نیز در بازار به فراوانی موجود میباشند. مرمر دانه ریز و مرمریت دارای آهک زیادی است و باران های اسیدی روی آن اثر می گذارند. این سنگ ها در بازار به اسم سنگ شمش شناخته شده و کمتر در بازار دیده می شوند. سنگی که در بازار به نام سنگ سیمین عرضه میگردد در واقع سنگ گرانیت سیمین اصفهان است و کیفیت بسیار بالایی دارد. از میان سنگ های موجو د در بازار سنگ مرمر صورتی، مرمر سبز، مرمر کرم و سنگ شبق گرانترین قیمت را دارند و بعد از آنها گرانیت برزیلی قرار دارد. اما سنگ هایی که در بازار قیمت مناسب و کیفیت عالی دارند عبارتند از: گرانیت نطنز و  گرانیت سیمین اصفهان.

قیمت سنگ قبر مشکی و انواع آن

سنگ های مشکی، پر طرفدارترین و پر فروش ترین سنگ، برای مزار متوفیان است. اینکه اغلب مردم از سنگ مزار مشکی استفاده می‌کنند، بی دلیل نیست و مزایایی دارد. سنگ های مشکی علاوه بر کیفیت و ماندگاری بالا، قیمت بسیار مناسبی دارند. به عنوان مثال سنگ قبر مشکی تویسرکان که جزء سنگ های مشکی با کیفیت و درجه یک است شروع قیمت آن حدود 4 میلیون تومان است. این در حالیست که سنگ های مرمر شروع قیمت نزدیک به ده میلیون دارند. این توضیحات بر اساس ابعاد حداقلی و مشابه بود. نسبت به ابعاد سنگ و ضخامت آن قیمت ها متفاوت اند. شما می‌توانید برای خرید و یا سفارش سنگ قبر از تلفن پشتیبان 09392959795استعلام قیمت بگیرید.

انواع سنگ مشکی

انواع سنگ مزار مشکی عبارت است از:

  • سنگ مزار مشکی تویسرکان – شروع قیمت از 4.5 میلیون
  • سنگ مشکی کردستان – شروع قیمت از 2.5 میلیون
  • سنگ گرانیت سیمین – شروع قیمت از 4.5 میلیون
  • سنگ مشکی برزیلی – شروع قیمت از 13 میلیون
  • سنگ قبر های مشکی نطنز – شروع قیمت از 3.8 میلیون
  • سنگ مزار مشکی شبق – شروع قیمت از 18 میلیون
مقاله پیشنهادی:  کتیبه سنگ قبر مرمر چه طرح ها و مدل هایی دارد؟

قیمت سنگ مزار های سفید رنگ

سنگ قبر سفید به تازگی سهم بازار بیشتری نسبت به قبل را به خود اختصاص داده و روند استفاده مردم از این دسته سنگ رو به افزایش است. انواع سنگ قبر های سفید در رده های قیمتی متفاوت وجود دارند که هرکدام دارای خصوصیاتی مختص به خود هستند. سنگ سفید نسبت به سنگ های مشکی قیمت کمی بالاتری دارد. اما همچنان می‌توان قیمت آن را جز دسته سنگ های قیمت مناسب و ارزان حساب کرد. مگر چند مدل خاص که قیمت های کمی بالاتر از بقیه دارد. انواع سنگ مزار سفید رنگ:

  • سنگ قبر سفید نانو – شروع قیمت از 4.5 میلیون
  • سنگ سفید قروه – شروع قیمت از 2.8 میلیون
  • سنگ مزار سفید هرات (مرمریت افغانستان) – شروع قیمت از 8 میلیون تومان
  • سنگ سفید ازنا – شروع قیمت از 5 میلیون

قیمت سنگ قبر مرمر در تنوع رنگ های مختلف

سنگ قبر مرمر از ویژگی های خاصی که دارد، داشتن تنوع رنگی و زیبایی بسیار زیاد است. همین خصوصیات باعث محبوبیت بیشتر در بین مردم شده است. سنگ قبر مرمر از جمله گران قیمت ترین سنگ ها برای مزار است. این نکته را در نظر بگیرید که سنگ مرمر بازه قیمتی محدودی ندارد. یک سری ویژگی ها همچون تعداد رگه های سنگ، رنگ اصلی (پایه) سنگ مزار، ابعاد و ضخامت و… وجود دارند که بر روی قیمت گذاری آن تأثیر گذار هستند. سنگ مزار های مرمر شروع قیمتِ حدوداً 10 میلیونی دارند. اما سنگ مرمر هایی نیز وجود دارند به عنوان گرانترین سنگ قبر که قیمت های بالاتر از 100 میلیون تومان داشته باشند.

  • سنگ مرمر سفید – شروع قیمت از 10 میلیون
  • سنگ مرمر آبی – شروع قیمت از 12 میلیون
  • سنگ مرمر سبز – شروع قیمت از 9 میلیون
  • سنگ قبر مرمر کرم – شروع قیمت از 20 میلیون
  • سنگ قبر مرمر هلویی و صورتی – شروع قیمت از 18 میلیون
  • سنگ مزار مرمر زیتونی – شروع قیمت از 15 میلیون
  • سنگ قبر مرمر عسلی و پرتقالی – شروع قیمت از 13 میلیون تومان
مقاله پیشنهادی:  سنگ قبر مشکی برزیلی چیست؟ معرفی مزایای آن

سنگ قبر گرانیت و مرمریت رنگی

سنگ های گرانیت دیگری علاوه بر سنگ مشکی وجود دارند که برای کاربری سنگ مزار هستند. مرمریت ها ظاهری شبیه به سنگ قبر مرمر دارند اما تفاوت های بسیاری دارند که در آینده در قالب یک مقاله به شما توضیح خواهیم داد. انواع سنگ قبر های گرانیت و مرمریت و شروع بازی قیمتی آنها:

  • گرانیت سبز یشمی – شروع قیمت 13 میلیون
  • سنگ سبز جنگلی و بیرجند – شروع قیمت از 6 میلیون
  • سنگ مزار هرسین – شروع قیمت از 5 میلیون
  • سنگ قبر گرانیت هلویی – شروع قیمت از 7.5 میلیون
  • سنگ گرانیت نقره ای – شروع قیمت از 5.5 میلیون
5/5 - (401 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *