Unnamed File 1 E1679912707619 03df319c4402aa611d3d5f9bad9de01c

Unnamed File 1

در هنگام خرید سنگ قبر یک سری فاکتور ها و خصوصیات و ملاک ها وجود دارد که برای مشتری اهمیت بسیار بالا دارد. عواملی همچون کیفیت سنگ مزار، زیبایی ظاهری سنگ قبر، ابعاد و اندازه و مهم تر از همه قیمت سنگ قبر است. در این مطلب قصد داریم تا درباره عواملی که بر قیمت سنگ مزار تاثیر دارند اطلاعاتی را با شما در میان بگذاریم.

عوامل اصلی

عواملی مانند جنس سنگ قبر، ابعاد، ضخامت و … عوامل اصلی مؤثر بر قیمت سنگ مزار در هنگام سفارش هستند.

جنس سنگ قبر

در هنگام سفارش سنگ قبر نسبت به رسومات و سلیقه، هرکس نوع سنگ قبری که می‌خواهد سفارش دهد متفاوت است. برای مثال برخی خرید سنگ قبر مشکی را به خاطر مقاومت بسیار بالاتر ترجیح می‌دهند. عده دیگر هستند که می‌خواهند سنگ هایی با قیمت مناسب اما ظاهری بهتر از سنگ های مشکی انتخاب کنند، به سراغ سنگ قبرهای سفید نانو و قروه و… می‌روند. کسانی هم که می‌خواهند سنگ بسیار شکیل و زیبا برای مزار عزیز از دست رفته نصب کنند از بین سنگ مزار های مرمر انتخاب می‌کنند. بنابراین یکی از عوامل مؤثر در قیمت سنگ قبر نوع سنگ است.

ابعاد سنگ قبر

سنگ مزار در ابعاد های مختلف امروزه آماده سازی و نصب می‌شود. بستگی به خواسته سلیقه ای مشتری و یا محدودیتی که به تازگی در قبرستان های معروف شهرهای بزرگ اعمال می‌شود، دارد. بعنوان مثال در بهشت سکینه کرج یا بهشت زهرا تهران هر قطعه محدودیت هایی برای نصب سنگ قبر دارد. ابعاد اصلی و استاندارد سنگ های مزار یک متر و هشتاد سانتی متر طول و شصت سانتی متر عرض است. بقیه ابعاد ها اکثراً کوچکتر از این مقدار می‌شوند. هرچقدر سنگ ها طول و عرض کمتری داشته باشد، قیمت نسبتاً کمتری خواهند داشت. ابعاد های اصلی غیر از ابعاد استاندارد که 180 در 60 بود، 180 در 50 و 150 در 50 است. ولی مابین این ابعاد ها نیز نسبت به خواسته مشتری برش داده می‌شود.

مقاله پیشنهادی:  سنگ قبر مصنوعی چیست؟‌ معرفی سنگ قبر نانو

قطر سنگ قبر

ضخامت سنگ قبر یکی دیگر از عواملی است که به صورت مستقیم بر قیمت خرید سنگ قبر تأثیر می‌گذارد. مردم در هنگام سفارش و خرید سنگ مزار نسبت به آب و هوای منطقه، میزان بارندگی، سلیقه و طرح مورد نظری که دارند، از سنگ هایی با قطر مختلف استفاده می‌کنند. برای مثال در مناطقی که عبور افراد بیشتر است و اجازه ارتفاع وجود ندارد، (مانند اکثر قطعه های بهشت سکینه کرج) از سنگ هایی با ضخامت بالا استفاده می‌کنند. اما برای مثال وقتی باکس سنگ مزار یا قرنیز در زیر سنگ اصلی قرار می‌گیرد، میزان عبور مردم از روی سنگ کمتر می‌شود و شما می‌توانید حتی سنگ های دو سانتی هم نصب کنید.

عوامل دیگری که در قیمت گذاری موثرند

دیگر عوامل و فاکتور هایی که بر روی قیمت گذاری سنگ مزار تاثیر دارند، شامل میزان فراوانی آن نوع سنگ، تعداد خرید عمده سنگ فروشگاه، رگه ها و شال های سنگ قبر و خدماتی که روی آن انجام می‌شود، است.

 

میزان فراوانی سنگ

انواع سنگ ها در معادن مختلف، مقدار های مختلفی دارند. بعنوان مثال مرمر کرم و سنگ قبرمرمر صورتی از جمله سنگ های مرمر بسیار کمیاب هستند. این باعث می‌شود تا هزینه خرید این سنگ های مزار بالاتر برود.

تعداد خرید فروشگاه

فروشگاه های سنگ مزار نسبت به فروش خود مقدار سنگ بیشتر را یکجا خریداری میکنند و یا به صورت اسلب تهیه میکنند که این اتفاق باعث می‌شود تا قیمت نهایی برایشان کمتر از بقیه باشد و بتوانند سنگ قبر را با قیمت مناسب تری نسبت به دیگر فروشگاه ها به دست مشتریان برسانند. یکی از دلایلی که در فروشگاه سنگ بهشت قیمت ها از دیگر رقبا مناسب تر است همین مورد است.

مقاله پیشنهادی:  سنگ های گرانیت رنگی

رگه ها و شال های سنگ مزار

به طور کلی سنگ هایی که برای صنعت سنگ قبر استفاده می‌شوند، از قسمت های تمیز و کم رگه سنگ ها است. اما با اینحال بعضی از سنگ ها رگه های بیشتری نسبت به بقیه دارند. در هنگام سفارش سنگ مزار به این نکته حتما توجه کنید که هرچقدر سنگ ها بدون رگه تر باشند، دوام بیشتری در برابر بارندگی و سرما و گرما دارند. اما شال و رنگ ها در قسمت های مختلف سنگ اختلالی در مقاومت سنگ ایجاد نمی‌‌کنند؛ با این حال بخاطر تاثیری که بر روی ظاهر سنگ دارند، روی قیمت تأثیر گذار هستند. در فروشگاه اردلان سنگ  بخاطر وجود ضمانت بر روی سنگ ها دیگر شما می‌توانید با خیال راحت هر جنس سنگی که مدنظر دارید خریداری کنید.

خدمات روی سنگ قبر

منظور از خدمات در اینجا، به عنوان مثال نوع طراحی نوشته است که با حکاکی دستی نوشته شود یا به صورت کامپیوتری طراحی و حکاکی شود که آن را سندبلاست می‌نامند. یا دیگر خدمات مانند ابزار دور سنگ که دو نوع است. ابزار های دستی(ساده و طرح دار) و ابزار های سی ان سی که با دستگاه به صورت دقیق طرح داده می‌شود. خدمات دیگری مانند نوع عکس روی سنگ هم بر قیمت نهایی سفارش سنگ قبر تأثیر دارند. برخی عکس لیزری سیاه و سفید را انتخاب می‌کنند که در مجموعه ما به صورت رایگان انجام می‌شود. اما برخی علاقه به عکس رنگی سرامیکی یا چاپ فلت بد دارند. این موارد هزینه جداگانه در فاکتور شما خواهد داشت.

Rate this post

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *